
Drift, Türkçede bu olaya “yanlama” denmektedir.
Drift, genel olarak gösteri amaçlı bir harekettir. Drift temelde aracın virajı dönme esnasında oluşan merkez kaç kuvvetine direnemeyip arka kısmının kopması prensibine dayalı bir olaydır. Fakat drift hareketi aracın aktarma organlarına zarar verir ve lastiğin yıpranmasına ve yol tutuşunu büyük ölçüde azaltmaktadır.
Drift Teknikleri:
- Handbrake drift, El freni ile yanlama:
Viraja giriş esnasında debriyaj pedalın sonuna kadar basılır ve aracın burnunu viraj içine doğru yönlendirirken el freni çekilir ve arkanın kopmasıyla beraber hemen bırakılıp gaza yüklenilir.
- Weight transfer sliding, Ağırlık transferi ile yanlama:
Viraja gelirken vites küçültülür ve aracın burnu viraj içine doğru çevrilirken debriyaj pedalı hızla bırakılır. Hemen ardından tekrar gaza yüklenilerek arkası kopan araçla hem hızlı hem de etkili bir yanlama gerçekleştirilir.
- Power over, Güç ile yanlama:
Aracın önü viraj dışından içe doğru yönlenirken dip gaz verilir ve viraj süpürme dediğimiz hareketle viraj dış çizgiyi takiben yanlayarak dönülür. Yalnız bunu yapabilmek için güçlü tork’a sahip araç kullanmak gerekir.
- Opposite weight transfer sliding, Karşıt ağırlık transferi ile yanlama:
Viraja nizami apeksinden girilirken direksiyon viraj dışına doğru kırılıp aniden içe çevrilirse ağırlık merkezinin ani yer değişimi sebebiyle aracın arka kısmı kaymaya başlar ve araç gaz verilerek kontra ile toplanır.
- Clutch Kick, Debriyaj ile yanlama:
Aracın güçten düştüğü durumlarda gerekli gücü alabilmek için deviri yükseltip debriyajı bir anda bırakma suretiyle patinaj sağlayıp arkayı kaydırmak için kullanılır.
- Brake sliding, Fren ile yanlama:
viraja girerken önce araç viraj içine doğru yönlendirilip arkadan kayana kadar sert fren yapılır. Aracın arkası kaymaya başladıktan sonra gaz verilerek kontra ile toplanır.